Onze leden

Logo_groot

Onze leden

De leden van de Vereniging Life Planners Nederland (VLPN) zien een (financiële) wereld voor zich waar de mens centraal staat, adviseurs echt adviseren, inspireren en goed luisteren. Waar het grootste risico voor de financial life planner is om niet

de doelstelling van de klant praktisch te realiseren. Met het hart als regisseur. Waar geld de mens dient, niet andersom. Met relaties voor het leven. Met oprechte liefde voor het vak en de medemens. Waar de vertaling van kwaliteit van leven naar een tastbaar adviesplan het uitgangspunt vormt van elk advies.

De aangesloten leden beschikken over de juiste competenties om het verlangen van de consument naar vertrouwen, oprechte verbinding, empathie, transparantie, authenticiteit en dienstbaarheid waar te maken.

Wat verstaan onze leden onder financial life planning?

Financial life planning is een gestructureerd en objectief adviesproces dat mensen helpt om:

  1. te concentreren op de kernwaarden en innerlijke drijfveren die voor de betrokken persoon de hoogste kwaliteit van leven opleveren;
  2. de belangrijkste (financiële) levensdoelstellingen en prioriteiten voor zichzelf vast te stellen, niet alleen als momentopname, maar in een doorlopend adviesproces tijdens de samenwerking tussen de financial life planner en de cliënt;
  3. op basis van de kernwaarden, innerlijke drijfveren, doelstellingen en prioriteiten een adviesplan op te (laten) stellen, als raamwerk voor het maken van keuzes en het nemen van beslissingen in het leven op zowel financieel als niet-financieel gebied.

Wat zijn de basisvereisten voor onze financial life planners?

Open communicatie over zowel materiele (geld & financiën) als immateriële aspecten (bijvoorbeeld kernwaarden, innerlijke drijfveren, betekenis van het leven). Een financial life planner zal altijd verkennen, inventariseren en kaderen van wat geld betekent voor mensen. Een financial life planner weet zich te verbinden met de klant, van hart tot hart, vanuit een holistische en liefdevolle kijk op mensen en situaties.

  • Het achterhalen en door de cliënt laten ontdekken van de diepste, meest betekenisvolle doelstellingen en wensen door een gestructureerd en objectief adviesproces. Met gebruikmaking van een mix van professionele en geavanceerde relationele vaardigheden. Met een heldere focus op de mens en zijn of haar leven.
  • Het bespreken en zo goed als mogelijk (laten) oplossen van mogelijke obstakels (extern of intern binnen de cliënt zelf),
  • Het (onder regie laten) maken van een tastbaar adviesplan waarin de levensvisie van de cliënt het centrale uitgangspunt vormt.
  • Het kunnen begeleiden van de cliënt in de realisatie van zijn doelstellingen conform de aangegeven prioriteiten.
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp

manage your money,
live your life

logo_small
Logo_groot

Vind uw Life Planner

DE VLPN BESCHIKT OVER RUIM 30 GEREGISTREERDE LIFE PLANNERS. VIND HIERONDER DE LIFE PLANNER BIJ U IN DE BUURT:

Contact

BENIEUWD WAT LIFEPLANNING VOOR JE KAN BETEKENEN? OF WIL JE LID WORDEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP! 

WAAR VINDT U ONS?

Correspondentie adres:

Wil je meer informatie of lid worden, stuur dan even een email of bel ons.

Voorzitter Jaap van der Meer,

Secretaris Robin Heuten,

Penningmeester Mike van de Kamp,

STUUR ONS EEN BERICHT

een tevreden klant,
is wat voor ons telt

Onze blog

Financial Life Planning brengt mij veel, jou ook?

Het is zo leuk! Je leeft je eigen leven. Je gaat door. Je bent tevreden. Alles is ok. Of lijkt ok. Lees mijn eigen verhaal …

Lees meer

Financial Life Planning heeft te maken met dagelijkse keuzes

Blogpost door Denise Land Iedere dag opnieuw nemen we besluiten en moeten we keuzes maken. Meestal hebben deze keuzes financiële consequenties. Hoe minuscuul soms ook.  Kiest …

Lees meer

Agenda 2013

[events_list scope=”future” limit=5 pagination=1]

Lees meer

The Five Book Video

The next five years can be the most exciting and satisfying years of your life—or just another five years. Let the 5 book be your …

Lees meer

Een op de 7 heeft betaalproblemen

Ongeveer 14 procent van de Nederlandse consumenten heeft betalingsproblemen. Bijna de helft van hen ligt er zelfs wakker van. Bovenaan de probleemlijst staan rekeningen voor …

Lees meer

What if Money Was No Object?

“So I always ask the question: What would you like to do if money were no object? How would you really enjoy spending your life? …

Lees meer